• Home
  • ArtAAA studio en galerie
  • Bedrijf in oprichting

Dit is mijn wijn…

Neem, drink en laat me weten hoe het smaakt
Blijf op de hoogte via RSS

  • Laatste posts

    • Nobel voornemen voor 2022
    • Voor 2021 om een pak schreeuwen
    • Het eeuwige leven?
    • Het eeuwige leven!
    • Het eeuwige leven
    • Voor de logica
    • Voor de sociologie
    • Voor de agenda
    • Voor de psychologie
    • Voor de poëzie
  • Categorieën

    • Bagger (4)
    • Belastingdienstplicht (5)
    • Bevroren groente (5)
    • Boodschappers (5)
    • Choreografie (10)
    • Commentaren (51)
    • De Crisis (7)
    • De Omkijkers (5)
    • De Plundering (3)
    • De Schreeuw (2)
    • Dorp aan de rivier (7)
    • Drieluik over mannelijkheid (3)
    • Evergreens (7)
    • Fantasie als recreatie (4)
    • Filosofie (6)
    • Gedichten (65)
      • Mijzelf zijn (5)
    • God is ook maar een mens (6)
    • Grenzen oprekken (6)
    • Het evangelie van Sirius (11)
    • Het huis van vlees (3)
    • Hiaten (7)
    • Homoisme (6)
    • Huisgoden (9)
    • Identiteitsvalkuilen (7)
    • Integratie in Nederland (12)
    • Kloos gezocht (8)
    • Lied (4)
    • Lopende zaken (9)
    • Lusthoven (2)
    • Moderne mythen en magie (10)
    • Museum voor Veiligheid (13)
    • Nieuwjaarswensen (11)
    • Ode aan Amy Winehouse (7)
    • Oetlul (14)
    • Op het Vlaamse platteland (4)
    • Pluriformiteit (3)
    • Portretten (4)
    • Reblog (17)
    • Reclame (5)
    • Samenleving (17)
    • Schaatsen (4)
    • Scheppingsverhalen (10)
    • Spotblog (47)
    • Susanna in bad (7)
    • Techniek (2)
    • Toedichten (3)
    • Voetbalplaatjes (13)
    • Wordt vervolgd (4)
    • Zie het Landschap (5)

Het Woekertje bezweert de crisis

Geplaatst: 31 oktober 2011 in De Crisis
Tags:bankgier, eurocrisis, logo, vers van de pers, woekeraars
8

Het nieuwe logo van de banken , de pensioenfondsen en de overige financiële dienstverleners  is klaar. Het drukt uit hoe breed ze ’t hebben. De gekruiste benen geven weer dat ze ons geld beter zullen beschermen en klanten niet zullen naaien.

Het logo is dynamisch. Het geeft op basis van de registraties van de IMF wekelijks de rating aan van hun solvabiliteit en zorgplicht.

Het logo kan door Occupy gekaapt worden om speculatiewinsten en -verliezen van de instellingen aan de kaak te stellen, evenals de bonus-hebzucht van de top en de mate van het blijven zakkenrollen van de klanten.

De consumentenbond heeft een bloedrood exemplaar als Het Woekertje omarmt. Maandelijks wordt instellingen een actuele rating toegekend met als schaal het aantal woekertjes. Eén woekertje staat voor een goudeerlijke en zorgzame instelling. Twee en een half woekertje betekent een dubieus geval. Vijf woekertjes betekent een authentieke woekeraar.

Het logo is bij de DNB ook als spaarpotje verkrijgbaar, dat tussen de handen het bedrag geklemd houdt waarmee het via de gleuf in het hoofd is gevuld.

(Verwachte mededeling)

Beoordeel dit:

Share this:

  • LinkedIn

Vind ik leuk:

Like Laden...

Gerelateerd

reacties
  1. Appelvrouw schreef:
    31 oktober 2011 om 19:55

    Ik vind het een eng logootje. Iets te kleurorijk.
    En gekruiste benen verbergen altijd iets.

    Beantwoorden
    • artafterallart schreef:
      31 oktober 2011 om 20:14

      Het is gemaakt voor Halloween, denk ik, vandaar dat je het eng en kleurrijk kan vinden.
      Die gekruiste benen houden sowieso de plas op; in banktermen de kasstroom….

      Beantwoorden
  2. svara schreef:
    31 oktober 2011 om 20:01

    rechts over links en een spleet in de kop
    kan niet goed zijn

    Beantwoorden
    • artafterallart schreef:
      31 oktober 2011 om 20:23

      ja, je ziet in de financiële wereld dat rechts ook daar aan de macht is
      fysiek is dat wel in orde hoor, want die spleet zit alleen in spaarpotversie van DNB

      Beantwoorden
  3. Simen Vrederat schreef:
    1 november 2011 om 11:00

    Ik herken er ook wel een beetje het oude shell/chevron-hart in kwa vorm.

    Beantwoorden
    • artafterallart schreef:
      1 november 2011 om 11:30

      de Shell-schelp zie ik wel, maar dat hart ken ik niet en, nu ik er zo naar kijk, zie ik de contouren van de onderhelft van het oude Philpslogo erin terug en het icoon van McAfee
      verrek, het logo borduurt (zoals vele logo’s van bedrijven) voort op de oervorm van het wapenschild, dat ook in de logo’s van zowel de CIA en als de KGB verwerkt is

      Beantwoorden
  4. ingridvandenbergh schreef:
    6 november 2011 om 20:54

    Bij het zien van dit monstertje neemt mijn crisisgevoel allen maar toe. Ben bang dat het mij komt achtervolgen in mijn dromen.
    Maar kunstzinnig is het en doeltreffend ongetwijfeld.

    Beantwoorden
    • artafterallart schreef:
      7 november 2011 om 15:35

      Mocht het je achtervolgen, dan struikelt het vast over zijn ‘zedige’ beentjes 🙂

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

Gravatar
WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. ( Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. ( Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. ( Log uit /  Bijwerken )

Annuleren

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Er is genoeg reclamegeld om alle schulden af te lossen
Winterklaar

  • Lid

Blog op WordPress.com.
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze website, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid
  • Volg Volgend
    • Dit is mijn wijn...
    • Doe mee met 40 andere volgers
    • Heb je al een WordPress.com-account? Nu inloggen.
    • Dit is mijn wijn...
    • Aanpassen
    • Volg Volgend
    • Aanmelden
    • Inloggen
    • Korte link kopiëren
    • Deze inhoud rapporteren
    • View post in Reader
    • Beheer abonnementen
    • Deze balk inklappen
 

Reacties laden....
 

    %d bloggers liken dit: